1. Kennismaking en COVID-19

24 juli 2020 - Nederland, Nederland

Lieve allemaal!

Welkom op mijn (nieuwe) website. Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Sanne Plate, ik ben een twintig jarige studente aan de Thomas More Hogeschool en ik ga mijn laatste jaar in. Ik heb deze website gemaakt als uitlaatklep voor mezelf en om anderen op de hoogte te houden van mijn leven in Kopenhagen het komende half jaar.

Kopenhagen..?

Vorig jaar ben ik voor project internationalisering naar Canada geweest (zie ook de verhalen op http://www.sannenaarca.reislogger.nl). Toen ik thuiskwam, had ik het gevoel dat ik nog niet klaar was met het ontdekken van de wereld, andere soorten onderwijs en andere culturen.

Minor

Op de pabo kregen we uitleg over de verschillende minoren die we zouden moeten volgen in het vierde jaar, eerste semester. Ik vond het wel leuk, maar ik werd er niet echt enthousiast van. Tot de uitleg over de minor internationalisering. Dit is wat ik wilde. Ik zocht meteen alles uit en kwam uit bij Kopenhagen. Al jarenlang hoor ik in het nieuws dat daar de gelukkigste mensen wonen, dat wij Nederlanders nog iets kunnen leren van het onderwijssysteem van de Denen en ga zo maar door. Ik kwam uit bij University College Copenhagen. Thomas More heeft daar een samenwerking mee, waardoor het allemaal vlotter geregeld kon worden. Na het aan mijn ouders te hebben voorgelegd, zei mijn vader meteen; joh, moet je doen! Mijn moeder moest er eerst nog een beetje van bijkomen en beloofde me iedere maand langs te komen om even koffie te komen drinken. Zo lang kon ik toch niet zonder mijn moeder? ;)

COVID-19

De maanden vlogen voorbij. Ik meldde me aan bij University College Copenhagen, kreeg daarvoor een Acceptance Letter en het leek allemaal mee te zitten. Tot half maart. Het Coronavirus nam de wereld in beslag. Overal werden maatregelen getroffen, dingen afgeblazen en noem het maar op. In deze periode was ik best bang dat het feest niet door zou gaan. Mijn docent adviseerde dan ook naar andere minoren te kijken, want stel nou dat. Ik heb dit niet gedaan, ik wilde, moest en zou naar Kopenhagen. Denemarken ging op 10 maart op slot. Nederland ongeveer twee weken later. In Denemarken is het, in tegentelling tot hun buurland Zweden, redelijk onder controle gebleven. Ondanks dat zou ons plan niet door kunnen gaan. Wij zouden een weekje vakantie vieren in Denemarken en vervolgens zouden mijn ouders teruggaan naar Nederland. Nu was het zo dat ik wel het land in zou kunnen, omdat ik onderdak zou hebben, maar mijn ouders niet. Een huurovereenkomst voor toeristen zat niet in het pakket tot en met 31 augustus. We hadden het als volgt afgesproken; ik zou vliegen naar Kopenhagen en mijn ouders zouden er dan achteraan komen rijden na 1 september.

Juni

Het is rustiger in de wereld wat betreft het virus. Overal wordt massaal versoepeld. In Denemarken is het rustig gebleven. De EU wil dat de grenzen op 15 juni opengaan en veel landen gaan hier in mee. Behalve Denemarken. Na twee toch wel spannende weken komt het verlossende nieuwsbericht: Ook Denemarken geopend vanaf 27 juni. Dit was supergoed nieuws, mijn ouders zouden mij kunnen verhuizen en ook nog even op vakantie kunnen. In de tussentijd kreeg ik ook een kamer aangeboden van de universiteit en heb ik nog meer dingen kunnen regelen en kopen, want wat neem je nou allemaal mee als je 5 maanden van huis weggaat en voor jezelf zal moeten zorgen? Wat moet ik regelen?Wat moet ik echt niet vergeten?

Inmiddels is het eind juli en kan ik zeggen dat het allemaal doorgaat en ik het meeste heb geregeld. Ik ben toegelaten, ik heb een kamer (met een eigen badkamer!!), het virus lijkt zich daar rustig te houden en ik heb er ongelofelijk veel zin in. Ik kan nog niet veel zeggen over wanneer er blogs online komen. Misschien wekelijks, misschien vaker... Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Sanne

PS: Je kan je aanmelden zodat je geen enkel bericht van mij mist!

PPS: Je kan ook een reactie achterlaten, ik vind het echt heel leuk om dat te lezen!

1. Ria Remmers:
    24 juli 2020
    Leuk Sanne, ik ga je volgen😉
    Heel veel succes daar en natuurlijk ook plezier! 🤗👍💞
  2. Els hema😘😘🍀🍀🍀🤗:
    24 juli 2020
    Zo fijne collega Ik ga je toch missen
    Maar je gaat een hele mooie tijd tegemoet geniet ervan, veel succes.xxx
  3. Ineke:
    Heel veel
    Succes Sanne, ik ga je volgen💋👍🏼
  4. Saskia Kindt:
    25 juli 2020
    Wat ontzettend gaaf Sanne. Ik ga je volgen. Succes de komende maanden!