15. Een auto huren en maandag (alweer) vrij?

4 oktober 2020 - Copenhagen, Denemarken

Een hele goedemorgen!

Dinsdag

Vanavond hebben we dus burgers en patat gegeten met (bijna) het hele huis!

G-buildingBurgers

Woensdag

Vandaag had ik voor het eerst (sinds een hele lange tijd) les op zoom. Dit omdat er anders teveel mensen op Campus zouden zijn. Niet heel erg voor mij, want mijn wekker stond om 8 uur (in plaats van 6:15u) en ik schoof om 8:25 achter mijn laptop (in plaats van dat ik 7:20 de deur uit zou gaan). Hoe handig dat zoom ook is, het is niet voor mij gemaakt. Vier uur lang naar een scherm kijken, bedankt maar liever niet.

Donderdag

Het weekend is weer begonnen! Vandaag gaan we een girls trip plannen voor in de herfstvakantie. Vier anderen en ik hebben geen plannen (om naar huis te gaan), dus gaan we ergens naartoe. We hadden het hele plan uitgedacht: we gaan een auto huren en maken een road trip langs de andere kant van Denemarken. Morgen gaan we langs de car rental om alles even te checken en te vragen.

Ik moet een paar boodschapjes doen en besluit om al het statiegeld mee te nemen. Dit is nogal wat, aangezien er op alle blikjes (die niet van mij zijn maar van het huis, ik ben geen alcoholist, ik herhaal ik ben GEEN alcoholist!) ook statiegeld zit. Vanavond gaan we met het hele huis pannenkoeken maken en eten! Ik benoem mezelf tot chef pannenkoek en ga aan de slag. Na ruim drie kwartier zit iedereen aan tafel en kunnen we genieten van een enorme stapel pannenkoeken.

Pannenkoeken!

Pannenkoeken!

Een paar van mijn klasgenoten (en landgenoten 😜) gaan naar Lapland in december. Er is een organisatie die dit aanbiedt en Carolin (die meegaat) zegt dat ze heeft gehoord dat de ESN trips echt super tof en goed geregeld zijn. Er zijn veel verschillende activiteiten, denk aan het sporten van het Noorderlicht (als het weer er goed genoeg voor is), een dagje naar een stadje in Noorwegen, naar een rendieren boerderij, op husky Safari en ga zo nog maar even door. Het lijkt mij enorm gaaf maar het is gewoon best een bak met geld wat je betaalt. Maar aan de andere kant, als ik het nu niet doe, wanneer dan wel? Ik besluit dit even met papa en mama te bespreken en ze snappen de struggle, maar het eerste wat ze zeggen is: ‘doen’. Dit is het duwtje dat ik nodig had. Als Corona het niet verpest: gaan wij naar Zweeds Lapland!!

Vrijdag

We bezoeken de autoverhuur, maar de prijs blijkt 3x zo hoog als op internet. Als we de vrouw vragen hoe dat kan, geeft ze ons als antwoord dat het huren van een auto als Deen zijnde duur is omdat er zoveel belasting bovenop komt. Wij worden nu gezien als Denen, aangezien we een CPR nummer hebben. Dit is even slikken. We besluiten het niet te doen maar moeten dus wel wat andere bedenken. Ik moet je eerlijk zeggen dat we wel even ten einde raad waren. We hebben het voor vandaag even naast ons neergelegd en gaan er morgen verder over babbelen. Ik word gebeld door papa en mama. Ze hebben het samen gehad over Lapland en zijn zo lief om een deel mee te betalen in plaats van dat we iets doen voor kerst (aangezien we niet weten wanneer ik precies terugkom en het gewoon lastig te plannen is anders). Dit scheelt al weer een heel stuk ❤️

Vanavond spelen we een spelletje met het andere gebouw. Rond een uur of half 11 wordt het toch wel een beetje te koud, dus wordt er besloten dat we een feestje gaan hebben in de keuken van het andere gebouw. Je begrijpt zeker wel dat ik redelijk laat in mijn bedje lag ;)

Zaterdag

Vandaag ga ik met Laura koffie drinken bij ons favoriete en goedkope tentje in Kopenhagen. Rond een uur of 13 krijgen we toch wel een beetje trek. Laura nodigt me uit om naar haar plek te gaan (wat een kwartiertje lopen is vanaf de bakkerij) en eten te maken. We maken pasta, kletsen wat af en dan ga ik door naar (andere) Laura, Aisling en Carolin om het nogmaals te hebben over onze vakantie. Er zijn zoveel plannen, ideeën en mogelijkheden dat we door de bomen het bos niet meer zien. Letterlijk. Na drie uur te hebben gespard en na te hebben gedacht, nemen we een welverdiende pauze. Het is uiteindelijk 21u als we met een goed, haalbaar en concreet plan komen: we gaan naar Aalborg met de flixbus, pakken dan de trein naar Skagen (een redelijk noordelijk punt in Denemarken), kijken of we daar wellicht voor een dag een auto kunnen huren en gaan weer terug naar Aalborg om daar de flixbus terug naar huis te nemen (ja, hier hebben we dus ruim 4 uur over gedaan, maar ik zal je de details besparen over de 800.000 andere dingen die we hadden bedacht). Moe maar voldaan ga ik naar huis en duik ik meteen mijn bed is, het is klaar voor vandaag.

Koffie :)

Zondag

Vandaag heb ik niks op de planning staan! Dat is maar goed ook, want het is takkeweer. Vandaag zal ik waarschijnlijk om en rond het huis zijn, geen spannende dingen dus. Morgen ben ik vrij (haha, ja alweer) maar dit keer komt het door het feit dat we twee weken na de vakantie een stageweek hebben en maandag gaan we kennismaken... Naja ik niet dus, want ik ben vrij! Wij worden dinsdag op de school verwacht. Ik houd ervan, die lange weekenden. Misschien iets om ook door te voeren in Nederland..?

Aankomende week is best een drukke week: maandag ben ik dan vrij, dinsdag les en schoolbezoek, woensdag college en Deense les, donderdag tot en met zaterdag is mama hier en zondag gaan we op girls trip... Misschien dus over anderhalve week (als ik weer thuis ben) een nieuwe blog, maar mocht je nou niet kunnen wachten... Stuur me gewoon een appje en ik zal je honderden foto's sturen :p. Beloofd!

1. Ineke:
    4 oktober 2020
    Gaaf Sanne, naar Lapland! Staat ook nog op mijn bucket-list. Zeker doen dus als je de kans hebt :)
    Veel plezier met je moeder, en lekker genieten in het hotel ..
  2. Ton en Tiny Hamerslag:
    4 oktober 2020
    Hoi Sanne . wat een avonturen , lekker op vakantie gaan hoor . Nu heb je de kans
    Maar ook wel de school daar straks goed afronden

Liefs van ons

Hoi
  3. Kitty:
    5 oktober 2020
    Hoi Wat gaaf die vakantie. Heel veel plezier met je mams de komende dagen.Geniet ervan samen.Groetjes Kitty