25. Lockdown keer twee

15 december 2020 - Copenhagen, Denemarken

Weekend! Vandaag heb ik niet heel veel op de planning staan. ’s Middags ga ik met Caro de stad in en aan het einde van de middag heb ik een afspraak met mijn pro-begeleider om alles even door te nemen.

Vrijdag

Vandaag is de laatste volledige dag van Caro, Finja en Laura. Het is zo gek om hier aan te denken en het ook daadwerkelijk te beseffen. ’s Avonds eten ze bij ons en hebben we uiteraard een feestje. Dan komt toch het moment dat we afscheid moeten nemen. Het is zo gek… Mijn cirkel is hier heel klein. Ik heb mijn huisgenoten en de meiden van school (en dit overlapt ook natuurlijk), maar dat is het ook. Je bouwt echt zo op elkaar en nog meer dan ik ooit had durven denken.  Ondanks dat je het niet uitspreekt, gaan mensen op zo’n bizar snelle manier zoveel voor je betekenen. Ik kan er nog zoveel over zeggen maar al die woorden zullen niet beschrijven hoe het voelt en hoe het is. Na een grouphug was het tijd om echt doei te zeggen. Het voelt niet echt, het voelt alsof ik morgen gewoon weer fris en fruitig opsta (gelukt) en ze dan ’s middags weer zal zien (niet gelukt).

❤️Goodbye

Zaterdag

Vandaag is dus een gekke dag en het lukt me dan ook niet om heel veel te doen. "Lekker aan toegeven" is wat ik denk en doe. Aan het eind van de middag hebben we besloten met het huis om churros in de stad te gaan eten. Vrij random zul je denken, maar dat was niet (maar ook weer wel)! Sinds ik hier ben, maak ik een fotoboek en update ik hem zo nu en dan. Dit is iets wat ik normaal gesproken van alle stedentrips en vakanties doe en dan kan zo iets als dit natuurlijk niet ontbreken. Ik vind het heerlijk om het boek te maken en terug te denken aan alles wat ik heb gedaan en dat zet zich voort in als het boek af is. Ik pak eerder een fotoboek erbij dan dat ik door mijn galerij scroll om foto’s te bekijken. Goed, waar mijn verhaal naartoe ging is dat we dus in mijn fotoboek aan het kijken waren en dat er op een gegeven moment een bladzijde was te zien waarop een klasgenoot en ik churros aan het eten waren. ’s Middags had niemand wat gepland staan, dus hebben we dat gedaan en hebben we een heerlijk rondje door de stad gelopen. ’s Avonds hebben we het rustig aan gedaan.

Zondag

Vandaag vertrekt mijn huisgenoot Annika. Zij is de eerste uit Bisp G die het huis uit gaat. Heel gek en het huis voelt ook meteen heel leeg. Tegen het middaguur besluiten we naar de kerk om de hoek te gaan. Als ik uit mijn raam kijk zie ik de kerk, maar ik ben er nog nooit in geweest. Naderhand hebben we nog een rondje gelopen, heb ik boodschappen gedaan en ben ik begonnen met inpakken. Ja, echt. Ik heb veel kleding niet meer nodig en veel losse spulletjes stonden er voor de sier. Deze spullen heb ik dan al ingepakt. 1,5 tas gedaan, ??? tassen te gaan…

Grundtvigs KirkeGrundtvigs KirkeGrundtvigs KirkeGrundtvigs Kirke

Maandag

Mijn module op maandag heb ik vorige week afgerond dus: hiephoi, vijf dagen weekend! Vandaag doe ik echt helemaal niks. Heerlijk. Dan ineens lekken de eerste nieuwe Nederlandse maatregelen uit. Dit voorspelt niks goeds. Gelukkig kan ik hier nog een week genieten, ondanks dat ook wij in lockdown zitten. 's Avonds kijken we een film (the Truman Show). Wat een enorm goede film!

Dinsdag

Vandaag heb ik mijn laatste Engelse les gehad. Ik denk dat dit toch wel mijn favoriete vak was vanwege de docente en de manier waarop zij lesgaf en ons daarmee ook weer inspiratie gaf. Ondanks dat het een lange Zoom-les was, heb ik me heerlijk vermaakt. Niet alleen vandaag, maar gedurende het hele semester. Vanavond hebben we Frans gegeten en naderhand heb ik even met papa en mama gefacetimet: heel Denemarken gaat in lockdown. Papa en ik zouden een korte road trip door het land doen om nog net even wat meer te zien (ondanks dat ik echt al mega veel heb gezien en gedaan!). Tijdens het facetimen komen we tot de conclusie dat we het nog prima kunnen uitvoeren, maar gewoon rekening moeten houden met het feit dat er alleen maar take away mogelijk is en je, buiten de winkels om, niks echt kan bezoeken. Het is niet anders: het is een goede voorbereiding op de terugkomst in Nederland. Maar daar denken we nog steeds niet aan..!