6. Mijn kamer is ingericht!

20 augustus 2020 - Jægerspris, Denemarken

Voor het eerst voel ik spanning, gezonde spanning. Vandaag ga ik mijn spullen verhuizen en vanaf zaterdag zal ik in mijn kamer trekken.

Eenmaal aangekomen in mijn huis, zie ik een jongen zitten. Wat zijn naam is weet ik niet meer (oeps), wat ik wel weet is dat hij uit Griekenland komt en IT studeert. Hij lijkt iemand te zijn die graag een praatje maakt, ik denk dat ik goed met hem kan opschieten aangezien ik daar ook wel van houd. Ik hoop dat hij goed kan koken, ik hou echt van Grieks eten 😋. In ruil zal ik natuurlijk een stamppotje voor hem maken 😂.

Na anderhalf uur hard te hebben uit- en opgeruimd, heeft alles een plek. Ik heb het bureau verplaatst naar de zijkant en ik vind de kamer nu ruimtelijk ogen. Ja, ik ben blij met hoe alles is en staat.

Kamer!

We kopen een treinkaartje want we gaan even kijken hoe het ov werkt en hoe we naar de universiteit moeten komen. Ik heb geluk; ik loop de straat uit en ben bij de S-trog. Na een rit van 25 minuten komen we uit bij Carlsberg; mijn eindstation. Het opvallende aan deze trein is dat ze enorm breed zijn, elke 10 minuten rijden en de stoelen meer banken zijn. We lopen even een rondje en zien veel mensen op de campus. Het lijkt alsof alles hier al is begonnen (?)

We lopen door naar de wijk Valby. Hier heb ik een afspraak staan bij SIRI (nee, mijn iPhone had hier niks mee te maken). Ik heb hier een afspraak voor een EU residence permit. Deze moet ik hebben om een CPR-number (een soort bsn-nummer) te kunnen aanvragen. Een CPR-number moet je hebben als je langer dan 3 maanden in Denemarken verblijft en heb je ook nodig voor je zorgverzekering, reisproduct, Deense DigiD en noem het maar op. Best een belangrijk nummer dus. Het is snel geregeld; met twintig minuten stonden we weer buiten; met EU residence permit!

We lopen terug naar Valby. Hier zit een soort winkelcentrum waar we (natuurlijk) even koffie hebben gedronken. Om orde te houden in mijn kamer, wilde ik wat bakjes hebben om alles in op te bergen. Deze hebben we gehaald en neergezet op mijn kamer.

Het is gek dat het avontuur nu écht gaat beginnen. Maandag word ik om 9:00u op de universiteit verwacht. Spannend...

1. Ton en Tiny Hamerslag:
    22 augustus 2020
    Spannend Sanne nu ga je zelfstandig wonen maar heel leuk he ,,

Liefs van ome Ton &tante Tiny